joi, 26 august 2010

Cum să (nu) trişezi Google AdSense...

Haideţi să recunoaştem, că fiecare dintre noi a fost tentat odată sau de două ori în viaţă (cel puţin) să trişeze Google AdSense. Fiecare trişor are metodele lui de a face bani uşor unele mai inteligente altele mai puţin inteligente în funcţie de capacitatea fiecăruia. Haide-ţi să facem o clasificare a trişorilor de AdSense:

1. Primul este începătorul. Acest tip nu ştie absolut nimic despre tehnologiile web, ce este ăla un IP sau cum funcţionează o reţea de calculatoare. El nu face altceva decât să dea click de oricâte ori are ocazia pe reclamele sale. Mai mult el nici nu a citit Termenii şi Politicile Google AdSense.

2. Al doilea nici el nu ştie mare lucru dar totuşi a aflat că Google cumva te poate identifica dacă dai click de pe acelaşi computer. Şi atunci ce face el, trece la recrutare. Recrutează tot ce mişcă în apropierea lui, pe mama, tata, sora mai mică, prieteni, rude, purcelul, căţelul şi îi instruieşte să dea click-uri. Deasemenea intră personal şi dă click de pe orice computer îi cade în mână. La servici, internet caffe, bibliotecă, prieteni mai face câte un click, că de nu strică!

3. El este experimentatul. Deja şi-a făcut rost de o nouă jucărie numită clickbots. Ăsta este un progrămel care ştie să dea click-uri la interval de câteva minute pe reclamele Google. Cei mai avansaţi au posibilitatea să camufleze adresa IP.

4. Reţelele de click-ări. Aşa cum spunea cineva (nu ştiu cine, probabil vre-un evanghelist al internetului), puterea stă în reţea, în loc să dai tu click pe reclamele tale intri într-o astfel de reţea unde alţii dau click pe reclamele tale şi tu dai click pe reclamele altora. Astfel de reţele au luat naştere prin intermediul site-urilor de socializare dar şi pe e-mail.

5. Click-eri plătiţi. Dacă nu eşti un mare fan al automatizării cu numai câţiva dolari poţi angaja click-eri profesionişti de prin Pakistan, India, China etc. Aceştia navigheză pe site-ul tău şi se ocupă de datul click-urilor. Dacă sunt suficient de buni pot identifica reclamele cu preţuri mai bune şi ca să nu bată la ochi se mai înregistrează pe câte un site, la altul se mai înscriu la câte un newsletter.

6. Altă modalitate de a trişa de care eu nu ştiam dar am aflat acum este să scrii pe site ceva de genul: Vizitaţi paginile sponsorilor. Termenii Google AdSense spun că ai voie decât “Advertisements” sau “Sponsored List”.

Cam astea sunt principalele modalităţi de trişare, sunt convins că mai sunt şi altele, dar chiar şi aşa mi se par destul de complicate şi mâncătoare de timp. Mai bine ce ar fi să foloseşti timpul pierdut pentru click-uri pentru a scrie ceva interesant pe blogul tău sau pentru a-ţi face site-ul mai atractiv şi nici nu rişti ca Google să îţi închidă contul şi să îţi interzică pe viaţă să mai foloseşti serviciul!

2 comentarii:

Catalin Marcu spunea...

E super ca scrii cu diacritice, dar cu gramatica cum ramane? "Haideti" se scrie intr-un cuvant.

Catalin spunea...

Mulţam' pentru avertizare! S-a corectat!

Trimiteți un comentariu